Komentáře: Anarchokapitalismus, díl šestý: Hasiči https://blog.respekt.cz/urza/anarchokapitalismus-dil-sesty-hasici/ Otevřený blogovací systém týdeníku Respekt Wed, 23 Aug 2023 07:17:26 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=4.9.4 Od: Anonym https://blog.respekt.cz/urza/anarchokapitalismus-dil-sesty-hasici/#comment-180014920 Mon, 24 Jan 2022 13:32:44 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=61056480#comment-180014920 Od: Urza https://blog.respekt.cz/urza/anarchokapitalismus-dil-sesty-hasici/#comment-160581070 Thu, 05 Dec 2013 15:13:08 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=61056480#comment-160581070 Re: no jo vlastně,
Ano, přesně tak.

]]>
Od: Muhlhaus https://blog.respekt.cz/urza/anarchokapitalismus-dil-sesty-hasici/#comment-160577340 Thu, 05 Dec 2013 13:44:35 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=61056480#comment-160577340 no jo vlastně,
zapomněl jsem, že všechno bude mít svého soukromého vlastníka, který si bude určovat, kdo a jak na jeho pozemku může a nemůže jezdit či chodit. Když nebude nic veřejného, nemusí být ani „Veřejná bezpečnost“, to má logiku.

]]>
Od: Urza https://blog.respekt.cz/urza/anarchokapitalismus-dil-sesty-hasici/#comment-160575160 Thu, 05 Dec 2013 12:52:23 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=61056480#comment-160575160 Re: dobrá,
Ano, jsem proti všem těm předpisům, nicméně to neznamená, že jsem proti tomu, co zakazují.
Když bude mít někdo svou silnici, ať si na ní nařídí takové předpisy, jaké jen chce.

]]>
Od: Muhlhaus https://blog.respekt.cz/urza/anarchokapitalismus-dil-sesty-hasici/#comment-160572610 Thu, 05 Dec 2013 11:59:37 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=61056480#comment-160572610 dobrá,
nechme toho… Ale když už jsem u toho „zločineckého a zlodějského státu“, předpokládám, že jste proti všem zákonům a předpisům, které nám tento stát včele se sviněma vnucuje, třeba i proti předpisům dopravním. Ale to asi bude tématem nějakého dalšího dílu, to jsme od hasičů už daleko.

]]>
Od: Urza https://blog.respekt.cz/urza/anarchokapitalismus-dil-sesty-hasici/#comment-160569020 Thu, 05 Dec 2013 10:50:02 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=61056480#comment-160569020 Re: jenže
Aha, nikdo není vydán na milost a nemilost politiků, protože podporu zaručuje zákon, který schválili (a mohou jej zase zrušit)…. kdo? Ehm…. no? Ups.

Ano, všechny státy světa jsou zločinecké. Zdaleka ne všichni právníci považují za zlodějinu něco jiného. Navíc ti, kteří považuji za zlodějinu něco jiného než já, nemusí být kvůli tomu hloupější. Mnoho čtenářů zde například nepovažuji za hloupější, jen jim prostě kradení nevadí, mně ano. Pochopitelně každý zloděj či ten, kdo ze zlodějiny profituje, má tendence si to zdůvodňovat, to není otázka inteligence.

Kolik znám politiků? Osobně několik, z nichž jednoho považuji za slušného člověka, zbytek za svině; ale vím o činech tolika politiků, které naprosto jednoznačně mluví za ně.

Jistě, protože mi zlodějina vadí a odmítám krást s ostatními, případně je v tom podporovat, chtělo by to více pokory a méně negativismu. Měl bych té zlodějině tleskat a ještě ji vydávat za něco ctnostného, tak jak to dělají mnozí jiní.

]]>
Od: Urza https://blog.respekt.cz/urza/anarchokapitalismus-dil-sesty-hasici/#comment-160568660 Thu, 05 Dec 2013 10:42:39 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=61056480#comment-160568660 Re: Anarchokapitalismus, díl šestý: Hasiči
Já Vám ve svém příspěvku položím otázku, kterou jsme se již zabývali, Vy ji prostě ignorujete, naprosto se jí nezabýváte, a ještě se ptáte, kde jsem našel, že jste vycouval? Můžete mi, prosím, odpovědět?
Vaše přirovnání je scestné. Vy tvrdíte, že stát mi poskytuje tříhvězdičkový hotel a já tvrdím, že chci jen střechu nad hlavou. Tak to není. Stát mi poskytuje tříhvězdičkový hotel, já chci pětihvězdičkový, ale nechci platit za ten tříhvězdičkový. Teď sám žiji tak přibližně ve čtyřhvězdičkovém (mnoho služeb, které poskytuje stát, prostě nevyužívám, ale platím si tytéž služby v lepší kvalitě jinde), avšak stejně platím ten tříhvězdičkový….. já nechci ten tříhvězdičkový platit vůbec a chci zajistit si ubytování po svém.

]]>
Od: Muhlhaus https://blog.respekt.cz/urza/anarchokapitalismus-dil-sesty-hasici/#comment-160561940 Thu, 05 Dec 2013 07:51:15 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=61056480#comment-160561940 jenže
takhle to samozřejmě není. Nikdo není vydán na milost a nemilost politiků, podporu zaručuje zákon. A s tím loupením – máte pocit, že když někdo něco bude donekonečna označovat za zlodějinu, že se to zlodějinou opravdu stane? To jsou podle vás všechny státy světa zločinecké? A všichni právníci jsou hloupější než vy, když považují za zlodějinu něco jiného? A kolik znáte politiků, že o nich takhle mluvíte? Zdá se, že z vás poněkud mluví pýcha, egománie nebo nejspíš něco, co staří označovali jako hybris, zpupnost. Je sice skvělé, že dáváte čtvrtinu „slušného“ platu na dobročinné účely, ale přesto by to chtělo asi i trochu víc pokory a méně negativistický pohled na svět kolem vás…

]]>
Od: MaB https://blog.respekt.cz/urza/anarchokapitalismus-dil-sesty-hasici/#comment-160559910 Thu, 05 Dec 2013 06:06:53 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=61056480#comment-160559910 Re: Anarchokapitalismus, díl šestý: Hasiči
Z ničeho jsem nevycouval. Kde jste to našel?
Vaše tvrzení mi připadá, jako byste žil ve tříhvězdičkovém hotelu, a přitom jste tvrdil, že o jeho služby nestojíte a chcete jen střechu nad hlavou. A pak jste tvrdil, že je nemravné od vás chtít peníze za víc, než jen právě za tu střechu nad hlavou, kterou doopravdy chcete.
Ale opět se motáme v kruhu. Vy tvrdíte, že o ty služby státu nestojíte. No, ale reálně je využíváte. Takže co? Je to krádež, pokud je využíváte? No, samozřejmě, že není!
A prostě neexistuje rozumný způsob, jak byste ty služby mohl odmítnout a nestat se černým pasažérem, uvažujte přece. Policie a armáda vás bude stále chránit, stejně jako hasiči a budete stále využívat území a infrastruktur. Asi nezačnete lítat po území ČR přes vesmír. Jak byste si reálně, technicky na území ČR představoval, že se odstřihnete od služeb státu?

]]>
Od: Urza https://blog.respekt.cz/urza/anarchokapitalismus-dil-sesty-hasici/#comment-160554100 Wed, 04 Dec 2013 23:37:19 +0000 http://blog.respekt.cz/?p=61056480#comment-160554100 Re: Ste este vacsi hlupak
Vyvrátil ji především Karl Menger, když přišel roku 1870 se subjektivní teorií hodnoty, která teorii nadhodnoty vyvrací, domyslíte-li to do důsledku. Nejsem si jist, zda sám se sám Menger zabýval přímo explicitním vyvracením teorie nadhodnoty, každopádně jeho subjektivní teorie hodnoty ji vyvrací sama o sobě.
Dále už mnohem konkrétněji teorii nadhodnoty (a vůbec celý koncept socialismu) vyvrátili Ludwig von Mises a Friedrich August von Hayek, který mimo jiné za to (tuším v roce 1974) dostal Nobelovku…. že tuto teorii uznává Soros, je celkem irelevantní; je úplně jedno, kolik slavných jmen co zastává a kdo na koho „nemá“, důležité jsou pouze argumenty, nikoliv to, od koho pocházejí.

]]>